.

.
.

Thursday, August 12, 2010

SEHIJAU WARNA BUMI

selepas sahur,memikirkan assgment yang belom siap.terlintas dikepala mengenai bumi.bumi yang hampir
mencapai umur nazaknya. makin maju,makin sakit 
bumi ditempat kita memijak.mengapa jd begini,
 1.rokok
 2.kesan rumah hijau
 3.penebangan secara haram
 4.cfc and etc.

jika tidak menghisap rokok,
adakah dapat mengurangkan kesan rumah hijau
pada bumi dengan peratus yang tinggi?
jika satu bumi bersuara untuk tidak menghisap
rokok,pasti bumi dapat diselamatkan.
persoalannya,

dapatkan manusia berstu hati dan sebulat suara.
pada pendapat saya.tidak mungkin.kerana alpa dan takbur
sudah bertempat di hati mereka.mengenai penebangan pokok,
lagi bynk pokok ditembang lagi kurang oksigen,dan lagi bertambah
carbon dioxide diudara.asgmnent bel saya pon,saya dan group saya
mengambil tajuk ini.

untuk menampakkan lagi semangat memelihara bumi.
saya ada mencipta sebuah band yang diberi nama
UNDERRAGING SEA.saya hanya menyampaikan isu dunia 
dalam lirik,demi kebaikan semua.jd saya telah memulakan.
tetapi rezeki untuk band mmg kurang.dugaan orang ppgl.
akhir kata,saya ingin memberitahu bahawa,
jika bumi boleh berkata,pasti bumi akan cakap
"selamatkan saya",kalau xde orang nak dengar
"ikot korang la,nnt korang yang susah"
assalamualaikum.



2 comments: